Konsultpappan proklamerar sommaren 2012

Det här med att jag gillar att högtidligt proklamera saker har en riktigt lång och rätt lustig historia, så jag orkar inte berätta den.

Jag brukar normalt bara internproklamera. Det betyder att jag harklar mig i köket och på ett märkvärdigt sätt ger lite bakgrund och sedan högtidligt proklamerar sommaren att vara det ena eller det andra. Det är bara min fru Celia som brukar vara andäktig åhörare när jag proklamerar, och egentligen överdriver jag nog om hennes intresse når upp till ”andäktig”. Snarare vagt ointresserad. Men proklamationer skall göras med pompa och ståt.

Hursomhelst. Förra året var det Kroppens Sommar 2011, innan dess Hjärtats Sommar 2010. Innan dess – mitt minne sviker mig.

Detta året… *harkling*

Denna sommar, i nådens år 2012….

Jag proklamerar härmed sommaren 2012 till ”Fiskens sommar”. Vi kommer att grilla massor av fisk. Jag kommer att köpa en fiskposter och lära ungarna olika arter.

 

Jag ville mest att ni skulle veta det.

Fisk på’re, kompis.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

