En liten muminkanna i porslin

I en månad har jag letat efter ett lim som kan limma porslin utan spår.

I kväll är jag helt slutkörd, har varit igång sedan ungarna vaknade Alldeles För Tidigt, och vi har gjort Massor idag.

För en timme sedan flyttade jag undan högen av kvitton från mars, och lade bort de företagsdokument jag behöver läsa igenom inför nästa veckas styrelsemöten.

I stället har jag fokuserat på att limma ihop en Mycket Liten Kopp och en Mycket Liten Kanna med muminmotiv på. Fyraåriga Signe hade en liten Incident med sin teservis förra månaden. Ett par gånger i veckan har hon undrat hur det går med hennes trasiga kopp och muminkanna.

Nu är de lagade. Efter en månads letande och en timmes pillande som fick min panna att pärlas av svett.

Gandhi lär ha sagt att ens handlingar speglar ens prioriteringar.

Hoppas du förstår det, lilla Signe. Jag hade kunnat köpa tusen små kopp- och kannjävlar, men istället har jag säkert lagt tio timmar på att laga just de som du råkade tappa för en månad sedan.

För pappa älskar dig.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

