Om kärleken till en dammsugare

Jag köpte ny dammsugare i söndags. Valde den som var både tystast och starkast, lite som jag själv i mina bästa stunder. Och snygg. Manligt snygg. Sådär så man vill ha den stående framme för att vänta på att någon granne som hämtar/lämnar barn skall säga ”shit, det var en snygg dammsugare. Ny?” och man själv lite sådär coolt oengagerat svarar ”äh, den gamla dammtrasan? – den är flera dagar gammal. Philips SilentStar, 2000W med 500W sugkraft, HEPA Airseal och HEPA 13-filter, bara 64 decibel – du vet, så kidsen inte vaknar om man vill nattköra”.

Den är svart, med stora ytor av pianolack, och röda inlägg – på ett sportigt men diskret sätt. Lillkillen tittade på den en gång, nickade och sa: ”Snygg. Som en Bugatti Veyron Supersport, pappa”.

Sen gick han till soffan, och jag tänkte: ”Älskar den grabben. Och nya dammsugaren.”


One response to “Om kärleken till en dammsugare

  • Manjit Syven Birk (@ManjitSyvenBirk)

    With assistance of Google Translate: http://translate.google.com/#sv|en|

    Jag kommer aldrig att kunna lära sig svenska, men jag älskar en bra historia dammsugare – om Google Translate översätter detta väl kommer Sverige fortfarande att vara en fredsälskande land.

    Alla de bästa.
    M.

    PS Other than seeing that ”Alla de bästa” sounds right, remember that I don’t speak even close to or remotely even a syllable of Swedish :-)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

