Burger King bekänner färg – grått grått grått…

Och nu har även Burger King himself svarat på min fråga om vad jag kan äta hos dem om jag gillar ekologisk/kravmärkt mat.

”Hej!

Tack för ditt mail, vår mjölk och kaffet är fair trade.

Med vänliga hälsningar
Burger King”

Tre av tre tillfrågade hamburgerkedjor – McDonalds, Max Hamburgerrestauranger samt Burger King – har därmed bevisat sig vara kolossalt värdelösa. Ni är ledande i omsättning och försäljning – då får ni FAN skärpa er i socialt ansvar. Jag var på IKEA igår, och där serverades flera olika ekologiska rätter. Det är inte 100%, men det är respekt och ett bra första steg!

Jag efterlyser en hamburgerkedja i Sverige som serverar mat som de inte behöver skämmas för! Vem kliver fram till plattan?

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

