Det går bra nu

Det går bra nu.

Det har varit en helg i smärtans tecken, och en nyinskaffad kunskap om apotekets receptbelagda utbud av smärtreducerande knark samt hur det ena pillret samverkar med det andra pillret och det tredje pillret riskerar liv och lem om man tar det med det första pillret.

Efter att ha ägnat natten mellan förra veckans torsdag och fredag på akutens ortopediavdelning har jag vandrat runt med armen i slinga och en ständig dos inflammationsdämpande medel i kroppen. I början tog jag även den lilla cocktailen av smärtstillande piller som doktorn skrev ut, men jag tillhör den där kategorin människor som tror det är rätt nyttigt att veta när kroppen har delar det gör ont i – så de tabletterna tar jag inte längre.

Nu är det upp till en sjukgymnast och min egen envishet att se till att stärka musklerna i vänsteraxeln så att den är back in business snarast möjligt. Det kommer säkert att ta ett tag, och det kommer säkert att göra rätt ont emellanåt. Men det kommer att bli bra igen. Men räkna inte med mig i vinterns NBA, och dubbla high-fives kommer att dröja ett tag. ;-)

 

 

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

