Natt på akuten – check.

Ok. Då vet man att vissa saker inte skall kombineras.

Säg att man har kalkaxel i vänstra axeln. Det gör ont från en början.

Sen om man testar att gå på slak lina och tumlar omkull, och landar på axeln, va?

Då skall man inte resonera att mjuk joggning morgonen därpå ”nog tar bort det onda”.

Men nu vet vi det.

Och efter en natt på Malmös nya fina akutmottagning har jag fått se supercoola röntgenbilder på min axel, fått en märklig slinga att ha armen i några dagar, och recept på smärtstillande tabletter som gör att det bara är molande värk med hugg av smärta kvar av gårdagens ”gråta en skvätt i taxin till akuten klockan ett på natten”-smärta.

Ett särskilt tack till nattsköterskan Linda som körde mig i rullstolen säkert två kilometer genom Malmö allmäna sjukhus underjordiska kulvertar i natt. Jag är fortfarande lite besviken med att hon inte lät mig byta till den mycket coolare röda rullstolen som stod i korridoren utanför undersökningsrum 1, men jag förstår att regler är regler.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

