bortglömda källor

Över årens lopp har jag funnit citat som är rätt användbara.
Kruxet är bara att en del citat tappat bort sina ursprungliga ägare.

Exempelvis denna text. En serie tumregler jag alltid gillat, som en dikt för personlig utveckling:
”You are the expert on you
You are not broken – you don’t need to be fixed
You already have all the resources you need to succeed
You can accomplish anything if you break the task down into small enough chunks
If what you are doing isn’t working, do something else
There is no such thing as failure, only feedback
You are creating your future NOW”.

Det är inte Tony Robbins, eller någon annan av de vanliga motivationstjommarna.
Men jag kan inte för mitt liv minnas var jag först läste det.

Motivationsbloggen hanteras av Patrick Stahl för Expedition WOW i samarbete med Knusperfrisch.

3 responses to “bortglömda källor

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

